
Museums and forms of digital storytelling
di Bonacini Elisa (Autore)
La disponibilità si riferisce alle tempistiche di arrivo del prodotto nelle nostre librerie e NON i tempi di spedizione al vostro indirizzo di recapito. |
Descrizione
The research illustrates multiple experiences and strategies adopted in museums and in the world of cultural heritage in the field of digital storytelling to guide the future design of narrative digital solutions. Its aim is to provide as complete a picture as possible of the different solutions set in this specific sector of the field of cultural communication, their uses, and the accessibility of culture. It identifies and analyzes 14 types of digital storytelling: oral, written, video, visual, animated, interactive, Immersive, Social Media Storytelling, Participative, Generative, Geo-Storytelling, Multimedia Mobile Storytelling, Crossmedia and Transmedial storytelling. Finally, a new vision of the museum is proposed in which, beginning with the antiquarian and nineteenth-century vision of museum collections, develops into what should be defined as a connected museum or museum of connected narration.
Dettagli
Edizione: | 0 |
---|---|
Categoria: | cataloghi d'arte |
Volumi: | 0 |
Pagine: | 0 |
Collana: | - |
Data Pubblicazione: | 01-2022 |
Lingua: | Ita |
ISBN: | 9791259949653 |
Cerca libro
Contattaci per informazioni
- Il museo contemporaneo
- La visibilità sul web del patrimonio culturale siciliano. Criticità e prospettive attraverso un survey on line. Con «gui
- Dal web alla app. Fruizione e valorizzazione digitale attraverso le n uove tecnologie e i social media
- Il borgo cristiano di Licodia Eubea
- I musei e le forme dello Storytelling digitale
- Digital storytelling nel marketing culturale e turistico. Manuale pratico con esempi applicativi
- Storytelling culturale e piattaforme digitali. Manuale pratico con case study e best practice internazionali